SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sağlık Yönetimi
HIM 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Türk Sağlık Mevzuatı ve Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 206
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı Dünya ve Türkiye sağlık sistemlerinin incelenmesi, sınıflandırılması ve karşılaştırılması yoluyla, yararlanılabilir sonuçlar elde edilmesi ve ilgili metotların uygulamalı olarak öğrenilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dünyada ve Türkiyedeki sağlık sistemlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması anlatılacaktır. Bu karşılaştırmanın sağlık yöneticisi tarafından nasıl yorumlanabileceği ve nerelerde kullanılabileceği ile ilgili bilgiler verilecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma | |
2 | Sağlığa ve Sağlık Hizmetlerine Genel Bir Bakış | Dersin hocasının belirteceği kaynak ve ders notları |
3 | Dünyadaki Sağlık Sistemlerinin Sınıflandırılması | Dersin hocasının belirteceği kaynak ve ders notları |
4 | Türkiye Sağlık Sistemi Tarihçesi (Osmanlı - 2000) | Dersin hocasının belirteceği kaynak ve ders notları |
5 | Türkiye Sağlık Sisteminin İncelenmesi (2000 sonrası) | Dersin hocasının belirteceği kaynak ve ders notları |
6 | Türkiye Sağlık Sisteminin İncelenmesi (2000 sonrası) | |
7 | Türkiye Sağlık Sisteminin İncelenmesi (2000 sonrası) | Dersin hocasının belirteceği kaynak ve ders notları |
8 | Film İzleme (Sicko – Yönetmen: Micheal Moore) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Amerika Birleşik Devletleri Sağlık Sistemi | Dersin hocasının belirteceği kaynak ve ders notları |
11 | Birleşik Krallık Sağlık Sistemi | Dersin hocasının belirteceği kaynak ve ders notları |
12 | Fransa Sağlık Sistemi | Dersin hocasının belirteceği kaynak ve ders notları |
13 | Küba Sağlık Sistemi | Dersin hocasının belirteceği kaynak ve ders notları |
14 | Güney Afrika Sağlık Sistemi | |
15 | Tartışma | |
16 | Final |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Erdal Sargutan, Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri, H.Ü. Yayınları, 2006 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
178
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
X | |||||
2 | Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
X | |||||
3 |
|
||||||
4 |
|
||||||
5 |
|
X | |||||
6 |
|
||||||
7 |
|
||||||
8 |
|
||||||
9 |
|
X | |||||
10 |
|
||||||
11 |
|
||||||
12 |
|
X | |||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest