SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sağlık Yönetimi
HIM 304 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sağlık Kurumlarında Lojistik ve Satın Alma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 304
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders; stratejik sorunlar ve çevrenin analizi, hedef belirleme ve belirli çevrede belirlenen hedeflere ulaşabilmek için kaynak dağılımının belirlenmesi konusunda öğrencilerin bilgilenmesini amaçlamaktadır. Bu ders; öğrencilerin yönetim ile ilişkili konuları ve stratejik yönetim faaliyetlerini anlamasını, vaka çalışmaları ve deneysel alıştırmalar kullanarak tedarik zincirinde stratejik kararların nasıl alındığına dair fikir sahibi olmalarını sağlayacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders stratejik lojistik ve tedarik zinciri yönetimi konusunda strateji oluşturma, yönetme ve kontrol süreçleri ile ilgili konuları kapsamakta, öğrencilere öğrendikleri bilgileri stratejik yönetim bakış açısından değerlendirme ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Genel Bakış | |
2 | İnsani lojistik ve SC kavramına giriş | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch1, Reading 1 |
3 | İnsani tedarik zinciri aktörlerini anlama | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch2, Reading 2 |
4 | İnsani lojistik ve tedarik zinciri yönetimindeki zorluklar (Bölüm 1) | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch1&2 |
5 | İnsani lojistik ve tedarik zinciri yönetimindeki zorluklar (Bölüm 2) | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Reading 6 |
6 | Kriz, müdahale ve afet döngülerinin farklı aşamaları için stratejiler | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Reading 4-5 |
7 | Ara sınav | |
8 | Hazırlık stratejileri (Bölüm 1) | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch3-Project assigned |
9 | Hazırlık stratejileri (Bölüm 2) | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch3 |
10 | İnsani yardım tedarik zincirlerinde koordinasyonu yönetme (Bölüm 1) | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch4, Reading 6-8 |
11 | İnsani yardım tedarik zincirlerinde koordinasyonu yönetme (Bölüm 2) | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch5 |
12 | İnsani tedarik zincirlerinde bilgi yönetimi | Humanitarian logistics / Rolando Tomasini and Luk Van Wassenhove. Hampshire, Palgrave Macmillan, 2009 Ch6, Reading 9 |
13 | Sunumlar & sınıf içi tartışmalar | |
14 | Sunumlar & sınıf içi tartışmalar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
45
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
115
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
X | |||||
2 | Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
X | |||||
3 |
|
||||||
4 |
|
||||||
5 |
|
X | |||||
6 |
|
||||||
7 |
|
||||||
8 |
|
X | |||||
9 |
|
X | |||||
10 |
|
||||||
11 |
|
||||||
12 |
|
||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest