SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
Sağlık Kurumlarında Karar Verme Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 400
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Üretim ve hizmet sektöründe işlemlerin stratejik önemlerinin kavranması, üretim fonksiyonunun diğer işletme fonksiyonları ile olan ilişkisinin belirlenmesi, üretim fonksiyonunun nasıl rekabetçi üstünlük sağlayabileceğinin kavranması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanışma | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
2 | Sağlık Sektöründe Yönetim Bilimi | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
3 | Hizmet İşletmesi Olarak Sağlık Kurumları | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
4 | Hizmet Sürecinin Yapısı ve Stratejik Önemi | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
5 | Sağlık Hizmetlerinin Tasarımı ve Kalite Fonksiyon Göçerimi (QFD) | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
6 | Talep Tahmin Teknikleri | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
7 | Süreç Tasarımı ve Yönetimi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bekleme Hattı Modelleri | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
10 | Risk ve Belirsizlik Ortamında Karar Modelleri | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
11 | Hastanelerde Malzeme Yönetimi ve Stok Kontrol Modelleri | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
12 | Hizmet Planlaması ve Doğrusal Programlama Modelleri | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
13 | Sağlık Kurumlarında Proje Yönetim Teknikleri | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
14 | Öğrenci Sunumları | ||
15 | Öğrenci Sunumları | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Operations Management, Richard B. Chase, F. Robert Jacobs and Nicholas J. Aquilano, Eleventh Edition, McGraw Hill, New York, 2006. Operations Management. Jay Heizer and Barry Render 9th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2011. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
5
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
5
|
15
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
|||||
Proje |
1
|
15
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
35
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
4
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
3 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
5 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
6 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
7 |
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
9 |
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
10 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..