SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
Sağlık Turizmi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 404
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin sağlık turizmi ve spa wellness uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Sağlık Turizmi, medikal turizm, termal turizm, Spa ve Wellness uygulamaları ve ileri yaş ve engelli turizmini kapsamaktadır. Sağlık turizmi dersi, sağlığını korumak veya tedavi olmak amacı ile yapılan seyahatleri ve bu alanda faaliyet gösteren turizm işletmelerinin uygulamalarına ilişkin konuları ele almaktadır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş | ||
2 | Sağlık turizmi tanımı, turizm içindeki yeri ve önemi, Türkiye’de sağlık turizmi Çeşitleri | The Routledge Handbook of Health Tourism, Melanie Kay Smith and László Puczkó -Medical Tourism in Developing Countries, Milica Bookman -Medical Tourism, John Connell | |
3 | Sağlık turizminin gelişmesi ve gelişme nedenleri, sağlık turizmin arzını oluşturan faktörler | The Routledge Handbook of Health Tourism, Melanie Kay Smith and László Puczkó -Medical Tourism in Developing Countries, Milica Bookman -Medical Tourism, John Connell | |
4 | Sağlık turizmi talebini etkileyen faktörler, sağlık turizminde pazarlama ve lojistik, sağlık turizmi politikaları | The Routledge Handbook of Health Tourism, Melanie Kay Smith and László Puczkó -Medical Tourism in Developing Countries, Milica Bookman -Medical Tourism, John Connell | |
5 | Termal turizmin tanımı, önemi ve özellikleri | The Routledge Handbook of Health Tourism, Melanie Kay Smith and László Puczkó -Medical Tourism in Developing Countries, Milica Bookman -Medical Tourism, John Connell | |
6 | Termal turizmin tedavi amaçlı kullanımında mevcut durum ve geleceği | ||
7 | Ekonomik, sosyal ve kurumsal açıdan sağlık turizmi | The Routledge Handbook of Health Tourism, Melanie Kay Smith and László Puczkó -Medical Tourism in Developing Countries, Milica Bookman -Medical Tourism, John Connell | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Medikal turizmin tanımı, kapsamı, özellikleri ve tarihsel gelişimi | The Routledge Handbook of Health Tourism, Melanie Kay Smith and László Puczkó -Medical Tourism in Developing Countries, Milica Bookman -Medical Tourism, John Connell | |
10 | Türkiye’de medikal turizm | The Routledge Handbook of Health Tourism, Melanie Kay Smith and László Puczkó -Medical Tourism in Developing Countries, Milica Bookman -Medical Tourism, John Connell | |
11 | Spa ve Wellness’in tanımları, çeşitleri, tarihsel gelişimi | The Routledge Handbook of Health Tourism, Melanie Kay Smith and László Puczkó -Medical Tourism in Developing Countries, Milica Bookman -Medical Tourism, John Connell | |
12 | Spa ve Wellness’in tanımları, çeşitleri, tarihsel gelişimi 2 | The Routledge Handbook of Health Tourism, Melanie Kay Smith and László Puczkó -Medical Tourism in Developing Countries, Milica Bookman -Medical Tourism, John Connell | |
13 | İleri yaş turizmi | ||
14 | Engelli turizmi | ||
15 | Sınıf içi aktivite: Örnek olay analizi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
Puczkó
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
15
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
35
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
50
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
35
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
168
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
3 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
4 |
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
5 |
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
6 |
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
7 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
9 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
10 |
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..