SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
Yönetim Bilgi Sistemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 311
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Yönetim Bilişim Sistemleri’nin (YBS) stratejik bir kavranışını geliştirmeyi ve böylece YBS’ye ilişkin kararların iş öncelikleriyle ilişkilendirilmesini sağlamak. YBS sistemlerine işlevsel bir bakış geliştirerek öğrencilerin YBS kriterlerini ve sistemin geliştirme sürecini tasarlayabilecekleri, ve sistemin tedariği aşamasında sağlıklı kararlar alacakları bir zemin sunmak. YBS sistemlerinin operasyon, pazarlama, finans, muhasebe, ve insan kaynakları gibi işlevlere etkilerini belirleyecek derinlikte bir kavranış geliştirmek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders Yönetim Bilişim Sistemleri’nin (YBS) stratejik bir kavranışını geliştirmeyi ve böylece YBS’ye ilişkin kararların iş öncelikleriyle ilişkilendirilmesini amaçlar. Bu ders ayrıca YBS ssistemlerine işlevsel bir bakış geliştirerek öğrencilerin YBS kriterlerini ve sistemin geliştirme sürecini tasarlayabilecekleri, ve sistemin tedariği aşamasında sağlıklı kararlar alacakları bir zemin sunar. YBS sistemlerinin operasyon, pazarlama, finans, muhasebe, ve insan kaynakları gibi işlevlere etkilerini belirleyecek derinlikte bir kavranışı hedeflenir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Yönetim Bilgi Sistemlerine Giriş - Bugünün Küresel İş Dünyasında Bilgi Sistemleri | Bölüm 1 | |
2 | Bilgi Sistemlerini ve Bilgi Sistemleri Disiplinlerini Tanımlama | Bölüm 1 | |
3 | Küresel E-Ticaret ve İşbirliği | Bölüm 2 | |
4 | Bilgi Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji | Bölüm 3 | |
5 | Bilgi Sistemlerinde Etik ve Sosyal Konular | Bölüm 4 | |
6 | Bilişim Teknolojileri Altyapısı ve Ortaya Çıkan Teknolojiler | Bölüm 5 | |
7 | Ara Sınav | ||
8 | İş Zekası Temelleri: Veri Tabanları ve Bilgi Yönetimi | Bölüm 6 | |
9 | İş Zekası Temelleri: Veri Tabanları ve Bilgi Yönetimi | Bölüm 6 | |
10 | Bilgiyi ve Yapay Zeka Yönetimi | Bölüm 11 | |
11 | Bilgi Sistemleri Oluşturma | Bölüm 13 | |
12 | Bilgi Sistemleri için İş Durumunu Hazırlama ve Projeleri Yönetimi | Bölüm 14 | |
13 | Vaka Çalışması Sunumları | ||
14 | Vaka Çalışması Sunumları | ||
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | C. Laudon and J.P. Laudon. Management Information Systems: Managing the Digital Firm (17th Edition). Prentice Hall, 2022 ISBN-13: ISBN-13: 9780136971542 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
1
|
10
|
||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
||||||
Proje |
1
|
15
|
||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
25
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
35
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
1
|
25
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
168
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
3 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
5 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
6 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
7 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
9 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
10 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..