
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...

ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...

SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...

SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
İletişim, Edebiyat ve Felsefe
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Felsefi ve analitik düşünceyi, dünya edebiyatından seçilmiş kısa metinler ve medya metinleri dolayımıyla öğrenciye tanıtmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste Batı felsefesi, edebiyat, sanat ve genel olarak kültür ve iletişim alanlarıyla ilişkisi çerçevesinde ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Tanışma, dersin öğrenme çıktılarının ve değerlendirme ölçütlerinin tanıtımı | |
2 | Felsefe nedir? Niçin edebiyat okuruz? Klasik nedir? | APA - Philosophy: A brief guide for undergraduates, Mario Vargas Llosa – Why literature?, Italo Calvino – Why read the classics?, |
3 | Gerçeklik Nedir? Felsefe ve film, görünüm ve gerçeklik arasındaki çatışmayı nasıl temsil eder? | Plato – Republic Book VII, Ray Bradbury – The Vendt, The Truman Show (1998) |
4 | Toplumsal Normlar ve Ahlaki Davranış | Jonathan Wolff – An Introduction to Moral Philosophy, Gabriel Garcia Marquez - The Handsomest Drowned Man in the World, The Twilight Zone – Season 2, Episode 6: “The Eye of the Beholder” |
5 | Nasıl yaşamalıyız? Kişisel özgürlük ve ahlaki kurallar çelişir mi? | Jonathan Wolff – An Introduction to Moral Philosophy, Flannery O’ Connor – A good man is hard to find, Black Mirror - Season 2, Episode 2: “White Bear” |
6 | Absürt nedir? Absürt ve anlam arayışı | Thomas E. Wartenberg – The Absurd, Albert Camus - The Myth of Sisyphus, Albert Camus – The Guest |
7 | Ütopik Vizyonlar ve İdeal Toplumlar. Ütopya ve toplumsal yapılar. | Krishan Kumar - The Elements of Utopia, Ursula K. Le Guin - The Ones Who Walk Away from Omelas, The Good Place - Season 1, Episode 13: “Existential Crisis” |
8 | Şiir nedir? Şiirin toplumsal işlevi ve medya metinlerinde şiir | T. S. Eliot – The Social Function of Poetry, Friends – Season 3, Episode 12: The One with All the Jealousy |
9 | Ara Sınav | |
10 | Aşkın felsefi temelleri | Plato - Symposion, Ders Notları, Black Mirror (seçilen bölümler) |
11 | Korkunun evrimsel ve politik yönlerinin tartışılması | Thomas Hobbes - Leviathan, Ders Notları, Tepenin Ardı |
12 | Sıkıntının yaratıcı ve kapitalist dönüşümleri | Lars Svedsen - A Philosophy of Boredom, Ders Notları, Amerikan Sapığı |
13 | Mutluluğun tarihsel değişimleri | Aristotle - Nicomachean Ethics, Ders Notları, The Pursuit of Happiness |
14 | Özgürlüğün Paradoksu | Jean Paul Sartre - Existentialism is a Humanism, Ders Notları, The Truman Show |
15 | Yabancılaşma | Ders Notları ve 7. Kıta |
16 | Final |
Ders Kitabı | *Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen okuma ve materyal Blackboard platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
14
|
14
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
3 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
5 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
6 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
7 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
9 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
10 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..