SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
İletişim, Edebiyat ve Felsefe
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Felsefi ve analitik düşünceyi, dünya edebiyatından seçilmiş kısa metinler, sanat yapıtları, fotoğraf ve sinema dolayımıyla öğrenciye tanıtmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste, Batı felsefesi tarihi, edebiyat, sanat ve genel olarak kültür ve iletişim alanlarıyla ilişkisi çerçevesinde ele alınacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Gerçeklik Nedir? Felsefe ve film, görünüm ve gerçeklik arasındaki çatışmayı nasıl temsil eder? | Okuma: The Allegory of the Cave - Medya: The Matrix | |
2 | İnsan Olmak Ne Demektir? Varoluşçuluk ve benlik kavramı. Bizi insan yapan nedir? Teknoloji bu soruyu nasıl etkiler? | Okuma: Simone de Beauvoir, The Ethics of Ambiguity - Medya: Blade Runner | |
3 | Özgürlük Nedir? Özgürlük ve sorumluluk arasındaki gerilim. Hem felsefi hem de dijital alemlerde özgürlüğün bedeli nedir? | Okuma: Fyodor Dostoevsky, The Brothers Karamazov - Medya: The Social Dilemma | |
4 | Absürt nedir? Absürt ve anlam arayışı. Farklı mecralar varoluşun absürtlüğünü nasıl temsil ediyor? | Okuma: Albert Camus, The Plague - Medya: Cindy Sherman’s photography | |
5 | Nasıl Yaşamalıyız? Etik ve ahlak felsefesi. Kişisel özgürlüğü toplumsal normlarla nasıl dengeleriz? | Okuma: Dostoevsky, The Brothers Karamazov (continued) - Medya: The Truman Show | |
6 | Ütopik Vizyonlar ve İdeal Toplumlar. Ütopya ve toplumsal yapılar. Ütopik ve distopik idealler edebiyatta nasıl yansıtılır?? | Okuma: Thomas More, Utopia - Medya: The Matrix (selected scenes) | |
7 | Yabancılaşma Nedir? Modern yaşamda yabancılaşma ve izolasyon. Edebiyat ve film yabancılaşmayı ve kimlik kaybını nasıl tasvir ediyor? | Okuma: Franz Kafka, The Metamorphosis - Medya: Blade Runner | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ölüm, Arzu ve Degradasyon. Ölümlülük ve arzu. Arzu ve toplumsal beklentiler insan varoluşunu nasıl şekillendirir? | Okuma: Thomas Mann, Death in Venice | |
10 | Sosyal Normların Gücü. Sosyal normlar ve ahlaki davranış. Toplumsal beklentiler ahlaki kararları nasıl etkiler? | Gabriel García Márquez, Chronicle of a Death Foretold | |
11 | Gerçek Nedir? Gerçek sonrası bir dünyada gerçeğin arayışı. Medya gerçeği anlamamızı nasıl etkiliyor? | Okuma: Selected essays on truth - Medya: The Truman Show | |
12 | Modern İletişimde Etik İkilemler. Dijital çağda etik. Modern iletişim teknolojisi etik sorumluluklara nasıl meydan okuyor? | Selected essays on ethics and communication - Medya: The Social Dilemma | |
13 | Felsefe ve Teknoloji: Dijital Medyanın Rolü. Dijital medya felsefi sorgulamayı nasıl etkiliyor? Teknoloji felsefi sorularla etkileşim kurma biçimimizi nasıl yeniden şekillendirdi? | Excerpts on philosophy and technology | |
14 | Öğrenci Sunumları | ||
15 | Öğrenci Sunumları | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - Plato, The Allegory of the Cave (from The Republic) - Simone de Beauvoir, The Ethics of Ambiguity - Fyodor Dostoevsky, The Brothers Karamazov - Franz Kafka, The Metamorphosis - Albert Camus, The Plague - Orhan Pamuk, Snow - Thomas More, Utopia - Thomas Mann, Death in Venice - Gabriel García Márquez, Chronicle of a Death Foretold - Film: The Matrix - Film: Blade Runner - Documentary: The Social Dilemma - Visual Art: Selected works of Cindy Sherman Additional readings and materials will be provided on the course platform. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım | |||||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||||
Arazi Çalışması | |||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||||
Portfolyo | |||||||||
Ödev |
1
|
20
|
|||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
|||||||
Proje | |||||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||
Sözlü Sınav | |||||||||
Ara Sınav |
1
|
50
|
|||||||
Final Sınavı | |||||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
14
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
3 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
5 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
6 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
7 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
9 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
10 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..