SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
Sağlık ve Toplum: Epidemioloji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 102
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencinin, sağlık ve toplum ilgili temel kavramları öğrenmesi. Bu kavramların birbiri ile olan ilişkileri ile birey ve toplum sağlığı açısından öneminin değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, toplum yapısının belirlenmesi, sağlığı etkileyen faktörler, bir toplumun sağlık düzeyini gösteren ölçütler ve sağlık sistemlerinin yapısı konularında öğrencilerin bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Ders kapsamında, toplum sağlığının temeli olan bireysel sağlık kavramı ve toplum yapısı gibi temel konular anlatılacaktır. Sağlıklı bir toplum yaratmak ve sürdürebilmek için öğrencilerin bilmesi gereken temel kavramların anlatılacağı derste; toplum ve sağlık konusunda yapılan çalışmalar ve temel faktörler üzerinde durulacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş Sağlıklı bir toplum ne demek? | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler. | |
2 | Sağlık Kavramı ve Genel Terimler | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler. | |
3 | Sağlık Düzeyi Göstergeler | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler. | |
4 | Epidemiyolojiye giriş | ||
5 | Sağlık Kavramın Temel Belirleyicileri Çevre (biyolojik, fizik, sosyal ç.),Davranışlar D(değerler, tutumlar, alışkanlıklar),Kalıtım,Sağlık Hizmetleri | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler. | |
6 | Toplumun Sağlık Durumunu Belirleme Yöntemleri Toplum sağlığını etkileyen koşullar ve risk faktörleri | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler. | |
7 | Hastalık ve Sağlık | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
8 | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Yararları Sağlığı koruyan ve geliştiren uygulamalar üzerine örnekler. ÖDEV: Toplum Sağlığnı ilgilendiren çalışma ve politikalardan örnekler ve bu çalışmaların sonuçlarının değerlendirilmesi | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler. | |
9 | Toplum Sağlığını İlgilendiren çalışma ve politikalar Nüfusbilim çalışmaları, Yerel yönetimlerin çalışmaları, İnsangücü politikaları, Risk gruplarına yönelik politikalar, gayri-sıhhi müesseseler ve çevre üzerine çalışmaları, etik ve insan hakları alanındaki çalışmalar, İlaç politikaları, Sağlık ekonomisi ve finansmanı, Kriz ve afet yönetimi | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler. | |
10 | Sağlığın Sosyal Belirleyicileri:Eğitim- Meslek,- Gelir Düzeyi ve Sağlık Kırsal- kentsel alan ve sağlık kavramlarının açıklanması | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler. | |
11 | Ülkemizde Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi Koruyucu (Kişiye yönelik; çevreye yönelik), Tedavi edici, Rehabilitasyon hizmetleri | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler. | |
12 | İş Sağlığına Giriş (İş ile ilişkili hastalıklar, mesleksek hastalıklar, iş sağlığında riskli gruplar) | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler. | |
13 | Sağlık hizmet sunumunda öncelikleri belirleme | ||
14 | Dönem Değerlendirmesi | ||
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Oxford Textbook of Public Health 5th edition ve PowerPoint sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Halk Sağlığı - Temel Bilgiler Hacettepe Üniversitesi Prof Dr Çağatay Güler, Prof Dr Levent Akın |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 |
Katılım |
1
|
5
|
||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||
Arazi Çalışması | ||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
||||
Portfolyo | ||||||
Ödev |
3
|
45
|
||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||
Proje | ||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||
Sözlü Sınav | ||||||
Ara Sınav | ||||||
Final Sınavı |
1
|
35
|
||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
10
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
20
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
148
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
3 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
5 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
6 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
7 |
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
9 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
10 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..