Bizi takip edin
|
EN

HIM 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sağlık ve Toplum: Epidemioloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HIM 102
Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencinin, sağlık ve toplum ilgili temel kavramları öğrenmesi. Bu kavramların birbiri ile olan ilişkileri ile birey ve toplum sağlığı açısından öneminin değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, toplum yapısının belirlenmesi, sağlığı etkileyen faktörler, bir toplumun sağlık düzeyini gösteren ölçütler ve sağlık sistemlerinin yapısı konularında öğrencilerin bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir toplumun sağlık düzeyini etkileyen faktörlerin ve sağlık düzeyini yükseltmede önceliklerin belirlenmesi konusunda
  • Toplumdaki risk grupları, sağlığı koruma düzeyleri ve sağlığı geliştirme kavramı hakkında
  • Sağlığı geliştirmeye yönelik yapılan uluslararası çalışmalar ile temel sağlık göstergeleri, sağlıklı yaşam biçimi davranışları, sağlığı ilgilendiren çalışma/ politikalar hakkında
  • Ülkemizdeki sağlık hizmetlerinin sunumu ve koruyucu sağlık hizmetlerinin önemi konularında
Ders Tanımı Ders kapsamında, toplum sağlığının temeli olan bireysel sağlık kavramı ve toplum yapısı gibi temel konular anlatılacaktır. Sağlıklı bir toplum yaratmak ve sürdürebilmek için öğrencilerin bilmesi gereken temel kavramların anlatılacağı derste; toplum ve sağlık konusunda yapılan çalışmalar ve temel faktörler üzerinde durulacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Sağlıklı bir toplum ne demek? Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler.
2 Sağlık Kavramı ve Genel Terimler Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler.
3 Sağlık Düzeyi Göstergeler Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler.
4 Epidemiyolojiye giriş
5 Sağlık Kavramın Temel Belirleyicileri Çevre (biyolojik, fizik, sosyal ç.),Davranışlar D(değerler, tutumlar, alışkanlıklar),Kalıtım,Sağlık Hizmetleri Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler.
6 Toplumun Sağlık Durumunu Belirleme Yöntemleri Toplum sağlığını etkileyen koşullar ve risk faktörleri Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler.
7 Hastalık ve Sağlık Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler
8 Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Yararları Sağlığı koruyan ve geliştiren uygulamalar üzerine örnekler. ÖDEV: Toplum Sağlığnı ilgilendiren çalışma ve politikalardan örnekler ve bu çalışmaların sonuçlarının değerlendirilmesi Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler.
9 Toplum Sağlığını İlgilendiren çalışma ve politikalar Nüfusbilim çalışmaları, Yerel yönetimlerin çalışmaları, İnsangücü politikaları, Risk gruplarına yönelik politikalar, gayri-sıhhi müesseseler ve çevre üzerine çalışmaları, etik ve insan hakları alanındaki çalışmalar, İlaç politikaları, Sağlık ekonomisi ve finansmanı, Kriz ve afet yönetimi Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler.
10 Sağlığın Sosyal Belirleyicileri:Eğitim- Meslek,- Gelir Düzeyi ve Sağlık Kırsal- kentsel alan ve sağlık kavramlarının açıklanması Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler.
11 Ülkemizde Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi Koruyucu (Kişiye yönelik; çevreye yönelik), Tedavi edici, Rehabilitasyon hizmetleri Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler.
12 İş Sağlığına Giriş (İş ile ilişkili hastalıklar, mesleksek hastalıklar, iş sağlığında riskli gruplar) Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler.
13 Sağlık hizmet sunumunda öncelikleri belirleme
14 Dönem Değerlendirmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

Oxford Textbook of Public Health 5th edition ve PowerPoint sunumlar

Önerilen Okumalar/Materyaller

Halk Sağlığı - Temel Bilgiler Hacettepe Üniversitesi Prof Dr Çağatay Güler, Prof Dr Levent Akın

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
15
Portfolyo
Ödev
3
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
0
Portfolyo
0
Ödev
3
10
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
20
0
Final Sınavı
1
25
25
    Toplam
148

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sağlık yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanır.

X
2

Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır.

X
3

Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

X
4

Sağlık yönetimi alanındaki bir sorunu, uygun problem çözme tekniklerini kullanarak çözümler.

X
5

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X
6

Sağlık yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

X
7

Kurum kültürü ve örgütsel iletişimini yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer,

X
8

Sağlık yönetimi alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları sağlık hizmetleri yönetimi kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

X
9

Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek davranır.

X
10

Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

X
11

Sağlık kurumlarını yönetirken; sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini planlayıp yönetir.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak “Sağlık Yönetimi” ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
13

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.