SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
Sağlık Kurumlarında İşlemler Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 303
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin sağlık kurumlarında operasyonların stratejik önemini, piyasada nasıl rekabet üstünlüğü sağlayabileceğini ve operasyonların diğer üretim fonksiyonların ile ilişkisini kavraması ve operasyonların tasarımı, yönetimi ve ilgili teknikler konusunda fikir sahibi olması amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste üretim sistemleri, operasyon yönetimi fonksiyonları, üretim planlaması, stok yönetimi, ürün ve hizmet tasarımı, süreç ve ürün stratejileri, kapasite planlaması, tesis yeri seçimi, yerleşim stratejileri üzerinde durulacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Sağlıkta Tarihsel gelişim Süreci ve Eğilimler | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
2 | Sağlık Kurumlarında İşlemler Yönetimine Giriş | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
3 | Ürün Tasarımı ve Süreç Tasarımı | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
4 | Tahminleme | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
5 | Kapasite Planlama | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
6 | Kuruluş Yeri Seçimi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
7 | Vize Sınavı | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
8 | Yerleşim Yeri Kararları | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
9 | Sağlık Kurumlarında Tedarik Zinciri Yönetimi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
10 | Stok Yönetimi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
11 | Bekleme Hattı Modelleri | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
12 | Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
13 | Yalın Sağlık Yönetimi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
14 | Ödev Sunumları | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynaklar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, Global Edition, 12/E Jay Heizer, Barry Render, Chuck Munson ISBN-13: 9781292148632.Kitabın powerpoint sunumlarından yararlanılır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Operations Management. Roberta S. Russell and Bernard W. Taylor III, Fourth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2003. Operations Management, Richard B. Chase, F. Robert Jacobs and Nicholas J. Aquilano, Eleventh Edition, McGraw Hill, New York, 2006. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
10
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
25
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
35
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
168
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
3 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
5 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
6 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
7 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
9 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
10 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..