Bizi takip edin
|
EN

HIM 305 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HIM 305
Güz
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, halkla ilişkiler ile ilgili temel kavram ve ilkeleri, halkla ilişkilerin gelişimini, halkla ilişkilerde kullanılan araç ve yöntemleri, halkla ilişkilerle ilgili temel teorileri öğrencilere tanıtmaktır. Ders içerisinde tartışılacak vaka çalışmaları öğrencilerin halkla ilişkiler fonksiyonlarını ve kampanyalarını daha yakından tanımalarını sağlayacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • halkla ilişkilerin tarihi gelişimini değerlendirebilecek,
  • halkla ilişkilerin tarihi gelişimini değerlendirebilecek,
  • halkla ilişkilerin kamu sektöründe ve özel sektördeki önemini
  • halkla ilişkilerin kamu sektöründe ve özel sektördeki önemini anlayabilecek,
  • halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek,
  • halkla ilişkilerin temel ilkelerini ifade edebilecek,
  • halkla ilişkilerde kullanılan araçlar ve yöntemleri açıklayabilecek.
  • halkla ilişkiler çalışmalarına ait sürecin aşamalarını tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler; halkla ilişkiler tanımları, halkla ilişkilerin kamu ve özel sektördeki önemi, halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, yönetim fonksiyonu olarak halkla ilişkiler, kamuoyu, halkla ilişkiler kampanyaları, halkla ilişkilerde etik kavramları ile tanıştırılmaktadır. Öğrenciler, halkla ilişkiler kampanyalarını yürütebileceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Halkla İlişkiler Nedir? Kavram ve Kuram A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 3-31.
3 Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi F. P. Seitel, The Practice of Public Relations 9th edition, (New Jersey: Pearson, 2004): 25-51.
4 Halkla İlişkiler ve Siyaset A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 32-47.
5 Kamuoyu ve Paydaşlarla İletişim F. P. Seitel, The Practice of Public Relations9th edition, (New Jersey: Pearson, 2004): 104130.
6 Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci - I A. Gregory, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 2nd edition, (London: Kogan Page, 2005)
7 Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci - II A. Gregory, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 2nd edition, (London: Kogan Page, 2005)
8 Öğrenci sunumları: Örnek olay çalışması
9 Öğrenci sunumları: Örnek olay çalışması
10 Medya İlişkileri A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 143-161.
11 Halkla İlişkilerde Etik R. Tench and L. Yeomans, Exploring Public Relations, (Essex: Pearson, 2006): 310332. A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 131-144.
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

Gregory, Planning and Managing PR Campaigns: A Strategic Approach, 4th edition, Kogan page, 2015.

Fraser P. Seitel (2013). The Practice of Public Relations. 12th Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall

 

Theaker, A (2008). The Public Relations Handbook. 3rd edition, New York: Routledge.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Gregory, A. (2005). Planning and Managing Public Relations Campaigns. 2nd edition, London: Kogan Page.

Tench, R. and Yeomans, L. (2006). Exploring Public Relations Essex: Pearson.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
1
15
15
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
22
22
Final Sınavı
1
36
36
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sağlık yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanır.

2

Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır.

3

Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

4

Sağlık yönetimi alanındaki bir sorunu, uygun problem çözme tekniklerini kullanarak çözümler.

5

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

6

Sağlık yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

7

Kurum kültürü ve örgütsel iletişimini yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer,

X
8

Sağlık yönetimi alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları sağlık hizmetleri yönetimi kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

9

Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek davranır.

X
10

Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

11

Sağlık kurumlarını yönetirken; sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini planlayıp yönetir.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak “Sağlık Yönetimi” ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

13

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.