SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sağlık Yönetimi
HIM 305 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 305
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, halkla ilişkiler ile ilgili temel kavram ve ilkeleri, halkla ilişkilerin gelişimini, halkla ilişkilerde kullanılan araç ve yöntemleri, halkla ilişkilerle ilgili temel teorileri öğrencilere tanıtmaktır. Ders içerisinde tartışılacak vaka çalışmaları öğrencilerin halkla ilişkiler fonksiyonlarını ve kampanyalarını daha yakından tanımalarını sağlayacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler; halkla ilişkiler tanımları, halkla ilişkilerin kamu ve özel sektördeki önemi, halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, yönetim fonksiyonu olarak halkla ilişkiler, kamuoyu, halkla ilişkiler kampanyaları, halkla ilişkilerde etik kavramları ile tanıştırılmaktadır. Öğrenciler, halkla ilişkiler kampanyalarını yürütebileceklerdir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Halkla İlişkiler Nedir? Kavram ve Kuram | A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 3-31. |
3 | Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi | F. P. Seitel, The Practice of Public Relations 9th edition, (New Jersey: Pearson, 2004): 25-51. |
4 | Halkla İlişkiler ve Siyaset | A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 32-47. |
5 | Kamuoyu ve Paydaşlarla İletişim | F. P. Seitel, The Practice of Public Relations9th edition, (New Jersey: Pearson, 2004): 104130. |
6 | Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci - I | A. Gregory, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 2nd edition, (London: Kogan Page, 2005) |
7 | Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci - II | A. Gregory, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 2nd edition, (London: Kogan Page, 2005) |
8 | Öğrenci sunumları: Örnek olay çalışması | |
9 | Öğrenci sunumları: Örnek olay çalışması | |
10 | Medya İlişkileri | A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 143-161. |
11 | Halkla İlişkilerde Etik | R. Tench and L. Yeomans, Exploring Public Relations, (Essex: Pearson, 2006): 310332. A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 131-144. |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Gregory, Planning and Managing PR Campaigns: A Strategic Approach, 4th edition, Kogan page, 2015. Fraser P. Seitel (2013). The Practice of Public Relations. 12th Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall
Theaker, A (2008). The Public Relations Handbook. 3rd edition, New York: Routledge. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gregory, A. (2005). Planning and Managing Public Relations Campaigns. 2nd edition, London: Kogan Page. Tench, R. and Yeomans, L. (2006). Exploring Public Relations Essex: Pearson. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
1
|
36
|
36
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
||||||
2 | Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
||||||
3 |
|
||||||
4 |
|
||||||
5 |
|
||||||
6 |
|
||||||
7 |
|
X | |||||
8 |
|
||||||
9 |
|
X | |||||
10 |
|
||||||
11 |
|
X | |||||
12 |
|
||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest