Bizi takip edin
|
EN

HIM 310 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplum Yönelimli Sağlık Hizmetleri Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HIM 310
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin; sağlığın sosyal belirleyicilerinin önemini kavramaları amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ayrıca sağlık/ sağlığın sosyal belirleyicilerine yönelik müdahalede toplum yönelimleri sağlık hizmetleri yönetimi (TOYS) yaklaşımının önemini kavramaları, TOYS’un temel prensiplerini tanımlamaları ve sağlık/sağlığı etkileyen sosyal sorunlar için TOYS programlarının nasıl planlandığını anlamaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Sağlığın sosyal belirleyicilerini tanımlayabileceklerdir.
  • • TOYS yaklaşımının önemini ve prensiplerini tanımlayabileceklerdir.
  • • Sosyoekonomik özellikler ve temel sağlık düzeyi açısından toplum tanısının nasıl yapılacağını açıklayabileceklerdir.
  • • TOYS yaklaşımında önemli sosyal/sağlık sorununa nasıl karar verildiğini açıklayabileceklerdir.
  • • Belirlenen sosyal/sağlık sorununun ayrıntılı değerlendirmesinin nasıl yapıldığını inceleyebileceklerdir.
  • • Belirlenen sosyal/sağlık sorunu için bir girişim programını planlayabileceklerdir.
  • • Planlanan girişim programının etkinliğinin nasıl değerlendirileceğini açıklayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu derste sosyal/ sağlık sorunlarının çözümünde TOYS yaklaşımı ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sağlığın Sosyal Belirleyicileri Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
2 TOYS Nedir? Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
3 Toplumun Tanımlanması (sosyoekonomik özellikler, sağlık düzeyi) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
4 Toplumun Tanımlanması (grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
5 Önceliklere Karar Verme (teorik + grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
6 Sorunların Ayrıntılı Değerlendirilmesi Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
7 Ara sınav
8 Sorunların Ayrıntılı Değerlendirilmesi (grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
9 Sorunların Ayrıntılı Değerlendirilmesi (grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
10 Girişim Planlama Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
11 Girişim Planlama (grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
12 Girişim Değerlendirme Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
13 Girişim Değerlendirme (grup çalışması) Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns and Barlett, 2011 (Community health and its determinants p8-15)
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Gofin J, Gofin R. Community Oriented Primary Care: Health Care for the 21st Century, Johns  and Barlett, 2011

Önerilen Okumalar/Materyaller

Hebrew University and George Washington University (1999) “The Process of Community Oriented Primary Care-COPC:An Overview” Report of the Community Oriented Primary Care Workshop, Jerusalem, Israel

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
75
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
5
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
5
5
Final Sınavı
1
5
5
    Toplam
88

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sağlık yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanır.

X
2

Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır.

X
3

Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

X
4

Sağlık yönetimi alanındaki bir sorunu, uygun problem çözme tekniklerini kullanarak çözümler.

X
5

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X
6

Sağlık yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

X
7

Kurum kültürü ve örgütsel iletişimini yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer,

X
8

Sağlık yönetimi alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları sağlık hizmetleri yönetimi kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

X
9

Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek davranır.

X
10

Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

X
11

Sağlık kurumlarını yönetirken; sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini planlayıp yönetir.

X
12

Bir yabancı dili kullanarak “Sağlık Yönetimi” ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
13

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.