SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 370
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri kavramları, Toplam Kalite Yönetimi teknikleri ve İstatistiksel Süreç Yönetimi araçlarının tanıtılması; kontrol çizelgelerini yorumlamak içın gerekli temelinin oluşturulması amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Kalite kavramı, teorisyenler ve teoriler, teoriğin sağlık hizmetlerine uygulanabilirliği, toplum ve hasta ihtiyaçlarının belirlenmesinde ve önerilerin ortaya konmasında bilimsel yöntemlerin ve sürekli kalite iyileştirme prensiplerinin vurgulanması, istatistiki kalite kontrol, kalite güvence sistemleri, sürekli kalite iyileştirme ve toplam kalite yönetimi arasındaki farklılıkların tartışılması, öğrencilerin istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak takım çalışması halinde sağlık hizmetlerinde altyapı, süreç ve çıktıların iyileştirilmesine yönelik performans değerlendirme yöntemlerinin tartışılması. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Kalite Kavramına Giriş | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
2 | Toplam Kalite Yönetimi’nin Prensip ve Uygulamaları | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
3 | Toplam Kalite Yönetimi’nin Araç ve Teknikleri | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
4 | Yönetim ve Planlama Araçları | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
5 | İstatistik’in Temel Kavramları | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
6 | Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
7 | Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
8 | Ara Sınav | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
9 | Değişkenler için İlave İSK Teknikleri | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
10 | Nitelikler için Kontrol Çizelgeleri | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
11 | Nitelikler için Kontrol Çizelgeleri | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
12 | Niteliklerle Kabul Örneklemesi | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
13 | Kabul Örneklemesi Sistemleri | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
14 | Kabul Örneklemesi Sistemleri | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
15 | Güvenilirlik | Dersin öğretim elemanı tarafından tavsiye edilecek kaynaklardaki ilgili bölümler | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ders Kitabı: Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Kitabın powerpoint sunumlarından yararlanılır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Total Quality Management. Besterfield, D.H., Besterfield-Michna, C., Besterfield, G.H., and Besterfield-Sacre, M. 3rd Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 2003. / Principles of Operations Management. Jay Heizer and Barry Render, 6th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2006. / Statistical Quality Design and Control. Richard E. DeVor, Tsong-how Chang and John W. Sutherland, 2nd Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2007. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
1
|
20
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
50
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
15
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
10
|
0
|
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
21
|
21
|
Final Sınavı |
1
|
21
|
21
|
Toplam |
215
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
3 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
5 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
6 |
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
7 |
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
9 |
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
10 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..