SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
Sağlık Psikolojisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 380
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders genel olarak, sağlık psikolojisi alanında kullanılan temel kavramların aktarılmasını hedeflemektedir. Sağlık psikoloji alanında yapılan araştırmalar ve yaygın olarak kullanılan araştırma metotlarının öğrenilmesi dersin bir diğer hedefidir. Mevcut teori ve en son yapılan araştırmalar, sağlık algısı ve sağlık inançları, sigara içme, egzersiz yapma, diyet ve sağlık taraması konuları ayrıca incelenecektir. Bunlara ek olarak, ağrı, ağrıyla başa çıkma, ölümcül hastalıkla başa çıkma ve kronik hastalığa uyum sağlama gibi konular ilgili makalelerle desteklenerek ele alınacaktır. Son olarak, kronik hastalıklar stigma, sağlıkla ilintili hayat kalitesi ve depresyon kavramlarına göre ele alınacaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu dersin amacı sağlık psikolojisinin temel çalışma konuları olan hastalık, hastalığa uyum sağlama, yaşam kalitesi, sağlık davranışları gibi kavramları ve sağlık psikolojisi alanında temel olarak kullanılan araştırma yöntemlerini öğrencilere tanıtmaktır |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Sağlık Psikolojisi’ne Giriş | ||
2 | Sağlık İnançları | Ogden.”Health Psychology”.: Health beliefs. Open University Press: 2007 | |
3 | Sağlık Tanımları | Ogden.”Health Psychology”.: Illness Cognitions. Open University Press: 2007 | |
4 | Sağlık Profesyoneli-Hasta iletişimi ve sağlık inançlarının rolü | Ogden.”Health Psychology”.: Health professional–patient communication and the role of health beliefs. Open University Press: 2007 | |
5 | Ara sınav | ||
6 | Spesifik sağlık ilintili davranışlar | Taylor. .”Health Psychology”.: Specific HealthRelated Behaviors. McGraw Hill: 2009. | |
7 | Sağlığı tehdit eden davranışlar: alkolizm ve sigara içme | Taylor. .”Health Psychology”.: Health Compromising Behaviors: Alcoholism & Smoking. McGraw Hill: 2009. | |
8 | Stres ve hastalık | Taylor. .”Health Psychology”.: Health Compromising Behaviors: Stress and illness. McGraw Hill: 2009. | |
9 | Ağrı | Ogden.”Health Psychology”.: Pain. Open University Press: 2007 | |
10 | Sunum | ||
11 | Sunum | Taylor. .”Health Psychology”.: PatientProvider Relations. McGraw Hill: 2009. | |
12 | Kronik hastalığı yönetimi | Taylor. .”Health Psychology”.: Management of Chronic Illness. McGraw Hill: 2009. | |
13 | İlerleyen ve ölümcül hastalıklarda psikolojik konular | Taylor. .”Health Psychology”.: Psychological Issues in Advancing and Terminal Issues. McGraw Hill: 2009. | |
14 | Sağlık durumunu ölçme: ölüm oranları, hayat kalitesi ve stigma | Ogden.”Health Psychology”.: Measuring health status: from mortality rates to quality of life and stigma. Open University Press: 2007 | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | İlgili ders notları | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Her yıl değişen ek makaleler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım | |||||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||||
Arazi Çalışması | |||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||||
Portfolyo | |||||||||
Ödev |
1
|
30
|
|||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||||
Proje | |||||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||
Sözlü Sınav | |||||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
29
|
29
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
180
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
3 |
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
5 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
6 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
7 |
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
9 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
10 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..