SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
Sağlık Kurumlarında Çağdaş Yönelimler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 420
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders yönetim bilimine yön veren küresel dünya akademisyenlerinin en çok üzerinde durduğu ve makalelerinde çalıştığı ileri ve güncel yönetim konuları hakkında sağlık kurumları yöneticilerine gerekli teorik ve pratik bilgiyi vermek üzere düzenlenmiştir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Ders Sağlık Kuruluşları Yöneticiliği konularında ileri düzeyde çalışmalar yapılarak, öğrencilerin bu alanda ihtiyaç duyacakları bilgilerin araştırılması ve bilgi birikimi oluşturulması amaçlanmaktadır. Bu derste yönetim bilimi alanında farklı yönetim düşüncelerini temsil eden tanınmış yönetim düşünürlerine ait eserler okutulacaktır |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanışma | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
2 | Sağlığın Geliştirilmesi Kavramı | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
3 | Sağlıkta İletişim | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
4 | Sağlıkta İletişim, Vaka analizi | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
5 | Sağlığı Geliştirmeye Yönelik Sağlık Yönetimi | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
6 | Sağlık Kurumlarında Girişimcilik | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
7 | Ara sınav | ||
8 | Sağlık Kurumlarında Liderlik | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
9 | Sağlık Kurumlarında Liderlik, Vaka analizi | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
10 | Sağlık Hizmetlerinde Standartların Oluşturulması | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
11 | Sağlık Hizmetlerinde Çalışanların Sorunları | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
12 | Sağlık Çalışanlarının Motivasyonu ve İş Doyumunu Etkileyen Faktörler | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
13 | Sağlık Çalışanlarının Motivasyonu ve İş Doyumunu Etkileyen Faktörler------Vaka Analizi | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
14 | Öğrenci Sunumları | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
15 | Öğrenci Sunumları | Dersin Hocasının notları ve gösterdiği kaynak | |
16 | Final |
Ders Kitabı | PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
5
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
4
|
10
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
1
|
15
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
1
|
4
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
23
|
23
|
Toplam |
140
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
3 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
5 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
6 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
7 |
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
9 |
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
10 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..