SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
Sağlık Kurumlarında Ekonomik Analiz Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 430
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlık ekonomisinin değerlendirilmesi ve karar vermeye pratik bir giriş vermektir. Ders, sonuç ölçümü ve fırsat maliyetlerinin değerlendirilmesi dahil olmak üzere sağlık hizmetleri teknolojilerinin ve hizmetlerinin ekonomik değerlendirmesinin altında yatan kavramları tanıtacaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Hastalık maliyeti, sağlık ekonomisi değerlendirmesi |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Sağlık Ekonomisine Giriş-I | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
2 | Sağlık Ekonomisine Giriş-II | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
3 | Sağlık hizmetlerinde doğrudan maliyetlerin tahmini | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
4 | Sağlık hizmetlerinde dolaylı maliyetlerin tahmini | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
5 | Maliyet-etkililik çalışmaları-1 | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
6 | Maliyet-etkililik çalışmaları-2 | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
7 | Maliyet-Kar Analizi | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Maliyet-Fayda Analizi | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
10 | Maliyet-Fayda Analizi | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
11 | Sağlık Ekonomisinde Modellemeye Giriş | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
12 | Markov Modelleri | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
13 | Sağlık Finansmanı | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
14 | Hastane ve İlaç Endüstrisi | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Methods for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. / Drummond, M.F.; Sculpher, M.J.; Claxton, K.; Stoddart, G.L.; Torrance, G.W. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 4th ed. Oxford : Oxford: Oxford University Press, 2015. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
5
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
3
|
30
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
1
|
10
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
35
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
3
|
36
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
12
|
36
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
170
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
3 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
5 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
6 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
7 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
9 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
10 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..