SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
Olağanüstü Durumlarda Sağlık Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 470
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı sağlık kuruluşu içinde ve yerleşik olduğu bölgede ve ulusal/ global ölçekte ortaya çıkan afetler ve acil durumların nasıl yöneticileğini öğretmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Derste esas itibariyle iç ve dış kaynaklı afet ve acil durumların neler olduğu; sağlık kuruluşlarının dış afet ve acil durumlarla başa çıkılması açısından rolünün ne olduğu; iç afet ve acil durumlara yolaçan risklerin önceden öngörülerek nasıl analiz edileceği, bu analiz sonuçlarına göre hangi önlem ve yapısal tedbilerin alınabileceğini incelemektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin içerik ve izlenecek öğretim metolojilerinin aktarılması | yok | |
2 | Beklenmeyeni Yönetmek: Afet ve acil durum kavramsallaştırmaları | Sağlık Bakanlığı Hastane Afet Planı hazıflanmasına dair yönetmeliğinin incelenmesi | |
3 | Dış kaynaklı doğal ve insan/teknoloji kaynaklı afetlerin ve acil durumların analizi | Bhopal Kimyasal Patlama Faciası ve Fukiyama Nükleer Sızıntı Belgesel Filminin incelenmesi | |
4 | İçsel afet ve acil durum kavramları ile türlerinin analizi | ||
5 | Afet ve Acil Durum Yönetimi kavramı ve genel kabul gören kuramsal çerçevelerin analizi | Yok | |
6 | Hastanelerde afet yönetim sistemini yapılandıran politika, plan, prosedür, proses akış diyagramları ve diğer dokümantasyonun incelenmesi | İzmir ekonomi üniversitesi hastanesi tesis yönetimi ve güvenliği ile afet ve acil durum yönetim sistemini oluşturan dokümantasyonun incelenmesi | |
7 | Afet ve acil durum döngüsü kavramsallaştırmasının analizi | İzmir Ekonomi Üniversitesi Hastanesi Hastane Afet Planı ve afet anaında active edilecek örgütsel yapının incelenmesi | |
8 | Afet öncesi faz ve bu fazda yürütülmesi gereken faaliyetlerin analizi : Risk analizi ve afete/acil durumlara hazır bulunmuşluk kapasitesi | ||
9 | ARA SINAV | ||
10 | Akut fazın yönetilmesi: Kritik güvenlik önlemlerinin alınması, tahliye ve triyaj sistemlerinin kurgulanması | İzmir Ekonomi Üniverstesi Hastanesi afet ve acil durum tatbikat planlama ve uygulama süreÇlerine gözlemci olarak katılım | |
11 | Akut faz sonrasında yürütülecek faaliyetlerin planlanması: Afet ve aci durum ile başaçıkma sürecinin değerlendirilmesi, iyileşitrmeye açık alanların belirlenmesi ve iyileştirmelerin planlanması | ||
12 | Kurumsal Resiliyanz kapasitesi geliştirilmesi ve güvenlik kültürü inşası | ||
13 | Afet ve acil durum yönetiminde insan faktörünün rolü ve önemi: Bireysel Refleksivite ve mindfulness kapasitesi geliştirme | ||
14 | Pandemi döneminde sağlık kuruluşlarının küresel sağlık kirizi ile başa çıkma açısından analizi : Güçlü ve zayıf yönler | Health systems resilience during COVID-19: Lessons for building back better, WHO, 2021, UK, ISBN 978 92 890 5187 3 | |
15 | Uygulama çalışması: Senaryo bazlı afet ve acil durum ile başa çıkma planması çalışması | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 |
Katılım | ||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||
Arazi Çalışması | ||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||
Portfolyo | ||||
Ödev | ||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||
Proje | ||||
Seminer/Çalıştay | ||||
Sözlü Sınav | ||||
Ara Sınav |
1
|
40
|
||
Final Sınavı |
1
|
60
|
||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
48
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
3 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
||
5 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
6 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
7 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
9 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
10 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..