SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sağlık Yönetimi
HIM 470 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Olağanüstü Durumlarda Sağlık Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 470
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı sağlık kuruluşu içinde ve yerleşik olduğu bölgede ve ulusal/ global ölçekte ortaya çıkan afetler ve acil durumların nasıl yöneticileğini öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste esas itibariyle iç ve dış kaynaklı afet ve acil durumların neler olduğu; sağlık kuruluşlarının dış afet ve acil durumlarla başa çıkılması açısından rolünün ne olduğu; iç afet ve acil durumlara yolaçan risklerin önceden öngörülerek nasıl analiz edileceği, bu analiz sonuçlarına göre hangi önlem ve yapısal tedbilerin alınabileceğini incelemektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içerik ve izlenecek öğretim metolojilerinin aktarılması | yok |
2 | Beklenmeyeni Yönetmek: Afet ve acil durum kavramsallaştırmaları | Sağlık Bakanlığı Hastane Afet Planı hazıflanmasına dair yönetmeliğinin incelenmesi |
3 | Dış kaynaklı doğal ve insan/teknoloji kaynaklı afetlerin ve acil durumların analizi | Bhopal Kimyasal Patlama Faciası ve Fukiyama Nükleer Sızıntı Belgesel Filminin incelenmesi |
4 | İçsel afet ve acil durum kavramları ile türlerinin analizi | |
5 | Afet ve Acil Durum Yönetimi kavramı ve genel kabul gören kuramsal çerçevelerin analizi | Yok |
6 | Hastanelerde afet yönetim sistemini yapılandıran politika, plan, prosedür, proses akış diyagramları ve diğer dokümantasyonun incelenmesi | İzmir ekonomi üniversitesi hastanesi tesis yönetimi ve güvenliği ile afet ve acil durum yönetim sistemini oluşturan dokümantasyonun incelenmesi |
7 | Afet ve acil durum döngüsü kavramsallaştırmasının analizi | İzmir Ekonomi Üniversitesi Hastanesi Hastane Afet Planı ve afet anaında active edilecek örgütsel yapının incelenmesi |
8 | Afet öncesi faz ve bu fazda yürütülmesi gereken faaliyetlerin analizi : Risk analizi ve afete/acil durumlara hazır bulunmuşluk kapasitesi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Akut fazın yönetilmesi: Kritik güvenlik önlemlerinin alınması, tahliye ve triyaj sistemlerinin kurgulanması | İzmir Ekonomi Üniverstesi Hastanesi afet ve acil durum tatbikat planlama ve uygulama süreÇlerine gözlemci olarak katılım |
11 | Akut faz sonrasında yürütülecek faaliyetlerin planlanması: Afet ve aci durum ile başaçıkma sürecinin değerlendirilmesi, iyileşitrmeye açık alanların belirlenmesi ve iyileştirmelerin planlanması | |
12 | Kurumsal Resiliyanz kapasitesi geliştirilmesi ve güvenlik kültürü inşası | |
13 | Afet ve acil durum yönetiminde insan faktörünün rolü ve önemi: Bireysel Refleksivite ve mindfulness kapasitesi geliştirme | |
14 | Pandemi döneminde sağlık kuruluşlarının küresel sağlık kirizi ile başa çıkma açısından analizi : Güçlü ve zayıf yönler | Health systems resilience during COVID-19: Lessons for building back better, WHO, 2021, UK, ISBN 978 92 890 5187 3 |
15 | Uygulama çalışması: Senaryo bazlı afet ve acil durum ile başa çıkma planması çalışması | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
48
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
X | |||||
2 | Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
X | |||||
3 |
|
X | |||||
4 |
|
X | |||||
5 |
|
X | |||||
6 |
|
X | |||||
7 |
|
X | |||||
8 |
|
X | |||||
9 |
|
X | |||||
10 |
|
X | |||||
11 |
|
X | |||||
12 |
|
X | |||||
13 |
|
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest