SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ BİR DÖNEMİ DAHA BAŞARIYLA TAMAMLADI
...
ÖZEL KENT HASTANESİNE ZİYARET
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİYLE SAHA GEZİSİ
...
SAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİ ÖZEL MEDİFEMA HASTANESİNDE
...
Dersin Adı |
Sağlık ve Yaşam
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HIM 480
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin 1- Evrensel sağlığı ilgilendiren fiziksel, çevresel, sosyal ve ruhsal nedenlerden kaynaklanan sağlık sorunlarınıi tanımlayabilmesini, 2- Bireylerin yin yaşam boyu sağlığını sürdürebilmesi konusunda gerekli bilgilerin verilmesini hedeflemektedir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | 1-Bu dersin içeriğinde, fiziksel, çevresel, sosyal ve ruhsal sağlık konularında akut ve/veya kronik etkileri ile dünya nüfusunun çoğunluğunu ilgilendiren belli başlı sağlık sorunları ele alınmakta ve değerlendirilmektedir. 2-Bu ders içeriği sağlıklı bir yaşam sürebilmek için bilinmesi gereken temel kavramları öğrenciye vermek üzere planlanmıştır gerekmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | a.Şehir yaşamının sağlık üzerine etkileri / b.Küreseleşme c.Sorular&Yanıtlar | 1) https://www.wonca.net/site/DefaultSite/filesystem/documents/Groups/Environment/2019%20Planetary%20health.pdf 2) https://www.planetaryhealthalliance.org/planetary-health 3) Globalization. In:Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.62-80. | |
2 | Tütün ve alkol ve madde kötüye kullanımı | 1.Lam TH, Ho SY. Tobacco. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1217-1233. 2.Room R. Alcohol. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1249-1262 | |
3 | Biyopsikososyal bakış açısı ile bir bütün olarak insan Topluma yönelik birinci basmak sağlık uygulamaları | - Rakel RE, Rakel D: Textbook of family medicine, 8th ed. edn: Elsevier Health Sciences; 2011. - Willems, S., De Maesschalck, S., Deveugele, M., Derese, A., & De Maeseneer, J. (2005). Socio-economic status of the patient and doctor–patient communication: does it make a difference?. Patient education and counseling, 56(2), 139-146. | |
4 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar / HIV-Kazanılmış İmmun yetmezlik sendromu (AIDS) Küçük Sınav-1 | - Kamb ML, Garcia PJ. Sexually transmitted infections. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1104-1122. -Vermund SH, Solomon S.HIV-acquired immunodeficiency syndrome In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1122-1144. | |
5 | Ruh Sağlığı ve Etkileyen Öğeler İklim değişikliği ve sonuçları | 1) https://www.wonca.net/site/DefaultSite/filesystem/documents/Groups/Environment/2019%20Planetary%20health.pdf 2) https://www.planetaryhealthalliance.org/planetary-health 3) Globalization. In:Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.62-80. 4) Rakel RE, Rakel D: Textbook of family medicine, 8th ed. edn: Elsevier Health Sciences; 2011. | |
6 | Su ve Sanitasyon Radyasyonun etkileri | Kheifets L, Green A, Wakeford R.Radiation and public health.. In: Detels R, Gulliford M, Karim Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.840-857. | |
7 | İç ve dış ortam hava kirliliği Birey ve toplum sağlığını etkileyen biyolojik ve kimyasal etkenler (Hasta bina sendromu) | 1.Gulliver J, de Hoogh K. Environmental exposure assessment:modelling air pollution concentrations. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.857-868. 2.Kelley NS, Osterholm MT. Bioterrorism. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1206-1217 | |
8 | Tartışma Ara Sınav | ||
9 | Yaşam biçimi tıbbı ve hastalıklardan korunma -Diyabet (şeker hastalığı) -Obezite (şişmanlık) -Fizik aktivitenin önemi | -TEMD Diabetes Mellitus ve Komplikasyonlarının Tanı, Tedavi ve İzlem Klılavuzu-2019 -Maria Michou, Demosthenes B. Panagiotakos, Christos Lionis & Vassiliki Costarelli (2019): Socioeconomic inequalities in relation to health and nutrition literacy in Greece, International Journal of Food Sciences and Nutrition, DOI: 10.1080/09637486.2019.1593951 | |
10 | Yaşam biçimi tıbbı ve hastalıklardan korunma -Kalp Damar Hastalıkları -Kanserler | -. Reddy KS. Prevention and control of non-communicable diseases. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1476-1484. -.Wong ND. Epidemiology and prevention in cardiovascular disease. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.909-923.- | |
11 | Sağlığın bileşenleri ve belirleyicileri Cinsel gelişim ve özellikli sağlık sorunları | - Gottlieb, L., Fichtenberg, C., Alderwick, H., & Adler, N. (2019). Social Determinants of Health: What’sa Healthcare System to Do?. Journal of Healthcare Management, 64(4), 243-257. - Payne S, Doyal L. Women, men, and health. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1328-1344. -. Adler NE, Prather AA. Determinants of Health and Longevity. In: Kaplan R, Spittel M, David D (eds). Population Health: Behavioral and Social Science Insights. AHRQ Publication No. 15-0002. Rockville, MD: Agency for Healthcare Research and Quality and Office of Behavioral and Social Sciences Research, National Institutes of Health; 2015.p.411-25. | |
12 | Meslek Hastalıkları Tüberkuloz - Hepatit | - Lernout T, Van Herck K, Marinho RT, Parana R, Shouval D. Chronic hepatitis and oyher liver disease. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1175-1192.3. - Koh D, Aw T-C. Occupational health. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.868-900. - Dowdy DW, Chaisson RE, Tuberculosis. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1144-1161 | |
13 | Toplum Tabanlı Tarama Programları | -Kim, Y., Jun, J. K., Choi, K. S., Lee, H. Y., & Park, E. C. (2011). Overview of the National Cancer screening programme and the cancer screening status in Korea -Tabar, L., Gad, A., Holmberg, L. H., Ljungquist, U., Group, K. C. P., Fagerberg, C. J. G., ... & Croup, Ö. C. P. (1985). Reduction in mortality from breast cancer after mass screening with mammography: randomised trial from the Breast Cancer Screening Working Group of the Swedish National Board of Health and Welfare. The Lancet, 325(8433), 829-832. | |
14 | Gezegen Sağlığı ve Politikalar Çevre Sağlığı Sorunları | -- Chen C-J. Environmental health issues in public health. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.823-840. - https://www.planetaryhealthalliance.org/planetary-health | |
15 | Sağlıklı Beslenme Ergonomi Genel Tekrar | - Rakel RE, Rakel D: Textbook of family medicine, 8th ed. edn: Elsevier Health Sciences; 2011. - Willems, S., De Maesschalck, S., Deveugele, M., Derese, A., & De Maeseneer, J. (2005). Socio-economic status of the patient and doctor–patient communication: does it make a difference?. Patient education and counseling, 56(2), 139-146. - Shetty PS. Food and nutrition. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.180-201. - Barrero LH, Caban-Martinez AJ. Musculoskeletal disorders. In: Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. p.1046-1060. | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Eğiticinin derslerde kullandığı kaynaklar: 1.Detels R, Gulliford M, Karim QA, Tan CC (eds). Oxford Textbook of Global Public Health. 6th ed., Oxford: Oxford University Press; 2015. 2.Mann DL, Zippes DP, Libby P, Bonow RO (eds). Braunwald’s Heart Disease: A textbook of Cardiovascular Medicine. 10th Ed., Philadelphia, Elsevier Saunders, 2015. 3.Joint EEA-JRC report, EEA Report No 5/2013 Report EUR 25933 EN. Environment and Human Health, Denmark, Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2013. 4.Kaplan R, Spittel M, David D (Eds). Population Health: Behavioral and Social Science Insights. AHRQ Publication No. 15-0002. Rockville, MD: Agency for Healthcare Research and Quality and Office of Behavioral and Social Sciences Research, National Institutes of Health; July 2015. 5.Goldman L, Schafer A I (eds). Goldman’s Cecil Medicine. 25th ed. Philadelphia: Elsevier Saunders; 2016. 6.Kasper DL, Fauci AS, Hauser SL, Longo DL, Jameson JL, Loscalzo J (eds). Harrison’s Principles of Internal Medicine. 19th ed. Philadelphia: McGraw-Hill Companies, Inc.; 2015. 7.Papadakis MA, Mc Phee SJ, Rabow MW (eds). Current Medical Diagnosis and Treatment. 56th ed. USA: McGraw-Hill Education, Inc.; 2017. (e-Book) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | PubMed kaynakları (makale, derleme vb.), internet slayt odaları ve videolar için blackboard içerisine gömülen web adresleri. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 | LO 8 |
Katılım |
15
|
5
|
||||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
||||||||
Portfolyo | ||||||||||
Ödev |
1
|
20
|
||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||||
Proje | ||||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
||||||||
Final Sınavı |
1
|
35
|
||||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
19
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
1
|
0
|
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
10
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
137
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||||
1 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
3 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
4 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
5 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
6 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
7 |
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
||
8 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
9 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
10 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
||
11 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
12 |
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
||
13 |
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
...
...
...
...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..