Dersin Adı
|
Psikolojiye Giriş I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSY 101
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Soru & Cevap Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
- |
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Psikolojinin kuramsal (örn. bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örn, sağlık psikoloji) tanımlayabilecektir.
- İnsan davranışının altında yatan farklı temelleri (örn. fizyolojik, sosyal) açıklayabilecektir.
- Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımlarını tartışabilecektir.
- Psikolojide kullanılan araştırma metotlarını açıklayabilecektir.
- Psikolojide kullanılan bilimsel dili kullanabilecektir.
- Psikoloji çalışmalarında uygulanması gereken etik kuralları tanımlayabilecektir.
- Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceğini tartışabilecektir.
|
Ders Tanımı
|
Bu ders psikoloji biliminin temel kuramsal ve uygulamalı alanlarını, araştırma yöntemlerini, davranışın evrimsel temellerini, insan beynindeki algılama merkezi, öğrenme mekanizmasını ve bilişsel süreçlerini incelemektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin tanıtımı |
|
2 |
Psikoloji ve Yaşam |
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 1-Sayfa 1-19) |
3 |
Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri |
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 3-Sayfa 46-78) |
4 |
Duyum ve Algı |
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102) |
5 |
Küçük Sınav |
|
6 |
Duyum ve Algı |
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 102-119) |
7 |
Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar |
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143) |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Öğrenme ve Davranış Analizi |
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 6-Sayfa 144-156) |
10 |
Bellek |
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 7-Sayfa 173-205) |
11 |
Bilişsel Süreçler |
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223) |
12 |
Bilişsel Süreçler |
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 223-238) |
13 |
Zeka |
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9; ss. 239-259) |
14 |
Dersin gözden geçirilmesi |
|
15 |
Dersin gözden geçirilmesi |
|
16 |
- |
|
Ders Kitabı
|
Richard J. G. (2013) Psychology and Life (20th ed.). Pearson New International Edition.
ISBN: 9781292034850
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
PowerPoint sunumları.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
25
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
3
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
3 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13
|
4
|
52
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
20
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
|
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Sağlık yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme ve bu bilgileri kullanır.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Sağlık yönetimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve bu bilgileri kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Sağlık yönetimi alanındaki bir sorunu, uygun problem çözme tekniklerini kullanarak çözümler.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Sağlık yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Kurum kültürü ve örgütsel iletişimini yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer,
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Sağlık yönetimi alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları sağlık hizmetleri yönetimi kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek davranır.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Sağlık kurumlarını yönetirken; alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Sağlık kurumlarını yönetirken; sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini planlayıp yönetir.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
Bir yabancı dili kullanarak “Sağlık Yönetimi” ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest